vrijdag 7 februari 2014

Pinwheels (pizza, maar dan anders)

Het idee kwam ik tegen op pinterest maar ik maakte er mijn eigen versie van. Opgerolde pizza met de saus apart (warm) Te lekker en gaat tot de laatste kruimel op. (en anders nog lekker voor de lunch de volgende dag)

Je hebt nodig (voor 4 volwassenen)

deeg:
1 pak witbroodmix
300 ml water
2 el olijfolie
(even een kwartiertje laten rijzen, ondertussen de oven voorverwarmen op 200 gr)

vulling:
kaas (ik heb hier belegen en mozarella gebruikt)
bijv: salami, ham, rode ui, olijven

saus:
Ik pureer meestal een blik gepelde tomaten en warm deze op met geperste knoflook en pizzakruiden

Rol het deeg tot een rechthoekige lap en leg de vulling in het midden over de hele breedte. Rol nu het deeg op en snij in stukken van zo n 2 a 3 cm dik. Leg ze op bakpapier en laat ze een minuut of 18 bakken










Geen opmerkingen:

Een reactie posten